"Melléklet 1. j) irattá nyilvánítás: az az egyedi eljárás, amely során manuálisan vagy előre meghatározott szabályok alapján automatikusan az adott papíralapú vagy elektronikus dokumentumot az adott szervezet működése szempontjából lényegesnek minősítenek, és ezért nyilvántartását és a vele kapcsolatos műveletek nyomon követését rendelik el;"
Kérdés: Milyen típusai vannak az irat nyilvántartásba vételének?
Válasz: Az irat nyilvántartásba vétele többféleképpen történhet:
- a küldemények azonosítására szolgáló érkeztetéssel,
- jogszabályban előírt nyilvántartásba vétellel (pl. a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeirõl szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet 47. §-a szerinti nyilvántartások vezetése irattípusonként),
- belső iratkezelési szabályzatokban előírt nyilvántartásba vétellel,
- iktatással: ez a nyilvántartásba vételi típus rögzíti a legtöbb adatot az iratról, az iktatószám alapján az ügyintézés teljes folyamata alatt pontos tájékoztatás adható az iratról.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése