2012. augusztus 6., hétfő

Csak az ügyiratokat kell irattárba helyezni?

A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet 2. § 18. pontja szerint:
"Irattárba helyezés: Az irattári tételszámmal ellátott ügyirat irattárban történő dokumentált elhelyezése, illetve kezelési jogának átadása az irattárnak az ügyintézés befejezését követő időre."

Kérdés: Csak az ügyiratokat kell irattárba helyezni?

Válasz: Nemcsak az ügyiratokat, hanem valamennyi, a szervezet irattári anyagába tartozó egyéb más iratokat is irattárba kell adni. Az irattári anyagba tartozó iratok körét a szervezetnek - a vonatkozó jogszabályok és a szervezet belső szabályzatai alapján készített - irattári terve határozza meg.

Az irattári terv irattári tételekbõl áll, melyekbe ügyiratok (elektronikus ügyiratok) és nem iktatással nyilvántartott egyéb irategyüttesek (egy teljes tételnek megfelelő elektronikus irat-együttesek) sorolhatók, elsősorban tárgyi alapon, indokolt esetben iratfajta alapján.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése