A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet 2. § 2. és 34. pontja szerint:
"2. § 2. átadás: irat, ügyirat vagy irategyüttes kezelési jogosultságának dokumentált átruházása;
2. § 34. továbbítás:az ügyintézés során az irat eljuttatása az egyik ügyintézési ponttól a másikhoz, amely elektronikusan tárolt irat esetén megvalósulhat az irathoz való hozzáférés lehetőségének biztosításával is;"
Kérdés: Mi a különbség az irat átadása és továbbítása között?
Válasz: Az irat átadása során kezelési jog átruházására kerül sor, amellyel az iratért való felelősség és a kárveszély is átszáll az átvevõre (pl. az irat biztonságos tárolásáért való felelősség, az iratkezelési feladatok ellátásáért való felelősség, az irattal kapcsolatos vezetői vagy ügyintézői utasítások végrehajtásáért való felelősség). A kezelési jogosultságok és kötelezettségek átruházása miatt szükséges az iratot átadó és átvevő személyének nyilvántartása, az átadott iratok körének rögzítése, stb.
Az irat továbbítása nem feltétlenül jár együtt a kezelési jog átruházásával (az átadással), azaz megvalósulhat úgy is, hogy akinek továbbították, csak megtekintheti az iratot (olvasási jogosultságot kap), de kezelési jogot nem szerez.
Kérdésem lenne: Milyen törvény, vagy rendelet szabályozza azt, hogy egy önkormányzat címére, de a képviselőknek érkezett levelet mikor, hány napon belül kell átadni a képviselőknek? Köszönöm az esetleges választ. Címem: karaffagye@gmail.com
VálaszTörlésA közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005.(XII. 29.) Korm. rendelet 27.§ - 29. §-a rendelkezik a beérkezett küldemények felbontásáról, címzetthez való eljuttatásáról.
TörlésFelbontás nélkül dokumentáltan a címzettnek kell továbbítani azokat a küldeményeket, amelyek „s. k.” felbontásra szólnak, vagy amelyeknél ezt az arra jogosult személy elrendelte [28. § (1) bekezdés].
A névre szóló küldemények kezeléséről a közfeladatot ellátó szerv iratkezelési szabályzata rendelkezik [28. § (3) bekezdés].
Az önkormányzat iratkezelési szabályzata a névre szóló küldemények kezelésére az általánostól eltérő, speciális rendelkezéseket is tartalmazhat (pl. az iratkezelési szabályzat külön rendelkezhet a névre szóló küldemények felbontásáról, továbbításáról, a névre szóló küldemények iratkezelésével kapcsolatban külön határidőket is tartalmazhat, stb.)